Reklama

Tips & Tricks

Facebook jak Twitter, będzie miał swoje trendy

Paweł Kański

Paweł Kański

  • Zaktualizowany:

Co dziś w fejsbukowej trawie piszczy? O czym najczęściej piszą Wasi znajomi i co jest dziś tematem numer jeden w polskiej prasie? Wkrótce dowiemy się tego także z Facebooka. Wszystko dlatego, że portal Zuckerberga będzie wprowadzał nową funkcjonalność – trendy. To pomysł, który doskonale sprawdza się już na Twitterze i na pewno będzie miał szansę powodzenia na Facebooku.

Całkiem niedawno Facebook wprowadził hashtagi, czyli coś w rodzaju tagów lub kategorii, które możemy dopisać do naszego posta. Wstawiając zdjęcie swojego kota możesz je oznaczyć np. #kot lub #kociak. Wtedy każdy, kto kliknie w taki tag zobaczy wszystkie publiczne wpisy oznaczone w ten sam sposób. Działa to na podobnej zasadzie co na Twitterze.

Facebook jak Twitter, będzie miał swoje trendy

Trending topics na Facebooku

Pomysł wprowadzenia trendów też zapożyczony jest bezpośrednio z Twittera. Dzięki nim można sprawdzić o czym najwięcej się mówi na portalu, czyli jakie hashtagi są najczęściej przez użytkowników wykorzystywane. To pomaga odnaleźć się w zalewie informacji i wyłowić najważniejsze rzeczy z potoku danych, które od nas codziennie napływają.

Na razie opcja “Trendic topics” dostępna jest dla niewielkiej grupy mieszkańców Stanów Zjednoczonych, na mobilnej wersji strony Facebook. Jeśli okaże się, że testy wypadną pomyślnie, opcja ta na pewno zawita także do innych krajów, w tym do Polski.

W ostatnim czasie ludzie z Facebooka są wyjątkowo aktywni. Tylko w przeciągu ostatnich tygodni testować będą reklamy do strumienia aktywności, opcję On This Day, która pokaże nam aktywności znajomych sprzed roku, a wczoraj poinformowali o lepszej widoczności dla popularnych i wartościowych postów.

A Wy korzystacie z hashtagów? Podoba się Wam taki pomysł?

Powiązane aplikacje:

Powiązane artykuły:

Źródło

Paweł Kański

Paweł Kański

Najnowsze od Paweł Kański

Editorial Guidelines